Translate

piatok 10. augusta 2018

15



Ako som spomínala, na 15-te narodeniny našej najmilšej :)
sme piekli karamelovú tortu...mala svoje chybičky, ale tie nikto neriešil...
bola upečená s láskou
a chutila...to bolo v tej chvíli najdôležitejšie :)

Oslavu sme mali vonku, pod prístreškom, vetrík pofukoval,
bolo príjemne...





Orechovo-karamelová torta

Suroviny na cesto (forma cca 18-20 cm):

7  vajec
štipka soli
140 g mleté vlašské orechy
140 g hladká špaldová múka
1 kypriaci prášok do pečiva
140 g trstinový cukor alebo med
1 PL voda
1 PL olej  

Suroviny na plnku: 

1 plechovka salko karamel 
1 maslo
1 mascarpone

+ lekvár na potretie 


Ako na to:
 
Bielky oddelíme od žĺtkov. 
V miske vyšľaháme žĺtky s cukrom do peny, pridáme orechy, 
špaldovú múku zmiešanú s práškom do pečiva, vodu a olej. 
Všetko spolu dobre vymiešame  a nakoniec pridáme vyšľahaný tuhý sneh z bielkov a štipky soli. 
Hotové cesto vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy 
a pečieme vo vyhriatej rúre pri teplote 180 °C cca 35-40 minút..záleží od rúry.

Vychladnutý korpus prerežeme na tretiny, príp. na polovicu
(podľa toho, akú veľkú tortovú formu použijeme) a potrieme lekvárom.

Plnka:

Vyšľaháme maslo, prišľaháme k nemu postupne (po lyžiciach) karamelové salko 
a zľahka prišľaháme aj mascarpone.

Poskladáme tortu, necháme stuhnúť a vyzdobíme :)

Na túto tortu som použila 1,5 násobok dávky cesta, plnku som nenavyšovala - použila som
množstvo podľa receptu, forma mala priemer cca 25 cm. 

Na vrch a "stekance" som použila ganache polevu
(zohriala som šľahačkovú smotanu - 180 ml, odstavila zo sporáka
a nasypala do nej 100 g horkej čokolády nalámanej na kúsky...po chvíľke som to 
dobre vymiešala, vychladnuté dala do obyčajného sáčku,
odstrihla špičku a po okraji torty zdobila...




Nôž, ktorým Janka krája tortu, máme po našej prababičke...
nevyzerá nejako zázračne, ale je to náš poklad :)

  

Takže 15-ka je za nami,
občiansky preukaz vo vrecku a život ide ďalej :)

Majte sa krásne...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára