Translate

sobota 23. mája 2020

Pizza


Urobiť cesto na pizzu bola pre mňa pred rokom veľká výzva...
...nevedela som pracovať s kysnutým cestom,
nepiekla som koláče, ani chlieb, či rohlíky...teraz, keď som zistila,
aké je to jednoduché,
hocikedy si urobíme pizzové cesto a každý si naň naukladá suroviny podľa
vlastnej chuti...občas máme len pizza štangle
s cesnakovým dipom :)


Ja mám najradšej klasiku...šunka, syr, kukurica...
Viťo rád experimentuje a robí si takú všehochuť,
Janka zase niečo medzi nami...moju klasiku obohatí o Viťove prísady :)


Keďže cesto nechávam kysnúť v rúre vyhriatej na 35 stupňov,
tak je za pol hodinku nakysnuté
a večera za hodinu hotová...možno hodinu a štvrť :)

Čo potrebujeme na cesto:

270 ml teplej vody (ak je cesto husté, trošku ešte pridám)
1 PL cukor (trstinový)
1/2 balenia čerstvého droždia (cca 22 g)

 - zmiešame a necháme postáť pár minút, kým sa droždie aktivuje

Do kuchynského robota dáme:

500 g preosiatej múky (dávam 150 g celozrnnej špaldovej a 350 g hladkú špaldovú)
1 ČL soľ
20 g olivového oleja

- premiešame a pridáme vodu s droždím.
Kuchynský robot urobí za nás cesto, ktoré po vymiesení (odlepuje sa od stien
a je hladké) trošku ponaťahujem rukami
a nechám v teplej rúre kysnúť (30-35 minút).

Po vybratí z rúry cesto rozdelím na 3 diely, rozvaľkám placky,
potriem kečupom a každý si naukladá, na čo má chuť.

Pečiem na 190 stupňoch (ventilátor) cca 20 minút,
kým trošku zhnedne.

Mňam :)

Krásny víkend...

2 komentáre:

  1. Ahoj Katka!
    Ja robievam podobnú, som tiež za klasiku :-)
    Ja ale vôbec nenechávam cesto vykysnúť, len zamiesim, samozrejme s čerstvým droždím, a hneď s cestom pracujem, takže čas sa mi ešte skráti. Vyskúšaj :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť