Translate

sobota 2. februára 2019

Tibetskú kefírovú hubu...


...som dostala od mojej kolegyne...sú to vlastne
"kefírové zrná", teda baktérie a kvasnice.
Každý deň tak mám hrnček kefíru a jediné, čo potrebujem na jeho výrobu, 
je huba a mlieko...používam chladené plnotučné :)

Huba doslova "požerie" všetku laktózu
a za 24 hodín pri izbovej teplote vytvorí kefír, 
ktorý je veľmi zdravý
 a prospešný vďaka probiotickým baktériám, pomáha obnovovať 
črevnú mikroflóru.

Pri manipulácii s hubou používam plastové náradie,
 teda plastovú lyžicu, plastové sitko 
a nádobu zo skla, keramiky, 
príp. tiež plastovú. Huba neznáša kov, pretože ten baktérie ničí. 

Každý deň treba hotový kefír preliať 
cez plastové sitko, 
hubu v sitku poriadne opláchnuť pod tečúcou vodou, 
 znovu dať do pohára (čistého)
a zaliať studeným mliekom
 (na 250 ml pohár mlieka dávam jednu kopcovitú lyžicu huby).
 Pohár zakryjem servítkou, ktorú prichytím gumičkou
 a nechám pracovať, občas premiešam.
 Ak chcem fermentáciu oddialiť a nechcem kefír každý deň,
 dám pohár s hubou do chladničky, 
kde sa proces spomalí...vtedy to trvá asi 5 dní...

Počula som, že ak nechcem určitý čas vyrábať kefír, 
stačí umytú hubu zabaliť do sáčku 
a dať do mrazničky na 2-3 mesiace...pokiaľ nechceme
 robiť kefír dlhšie, 
umytú hubu dáme do bavlneného vrecka a necháme usušiť...takto
 by mala vydržať v pohode aj rok...skúsila som ju usušiť,
 ale či sa mi podarí zobudiť ju, 
to neviem :)

Huba sa dosť rýchlo rozmnožuje,
takže treba zvyšovať objem mlieka, alebo hubu jednoducho
vyhodiť...niekto dáva hubu zjesť domácim miláčikom :)

Takto huba vyzerá, keď je umytá...


Umytá v pohári...



...zaliata mliekom...



...a usušená :)


Najviac mi kefír chutí na druhý deň po vybratí z chladničky...

Krásny víkend :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára