Translate

sobota 24. septembra 2022

Ho´oponopono

 
 
 Počuli ste už o Ho’oponopono?
Donedávna sa mi tento názov na internete občas ukázal, 
ale nevenovala som tomu pozornosť. Až teraz...
Keď som o tejto technike prečítala a pozrela videá,
hneď ma upútala...




Ho’oponopono je starodávna havajská technika, liečenie pomocou odpustenia. 
Ho’o znamená príčina, 
ponopono znamená napraviť chybu – spomienok, myšlienok a emócií, 
ktoré spôsobujú problém. 

Podľa starých havajských obyvateľov vzniká problém z myšlienok, 
ktoré sú zaťažené bolestivými a nespracovanými emóciami a spomienkami na minulosť. 
Ho’oponopono je spôsob pre uvoľnenie energie týchto problémov a bolestí, 
ide o cestu vnútorného odpustenia a tým opúšťame aj toxické myšlienky,
 emócie a spomienky, ktoré poškodzujú náš život. Ide o čistenie samého seba.
Najväčšie problémy nám spôsobuje potlačovanie negatívnych emócií, 
ako je hnev, zlosť, nenávisť, pocity viny, či neschopnosť odpustiť. 
Pokiaľ budeme v sebe držať, či dusiť pocity zlosti, túžbu po pomste a podobné negatívne emócie, 
tak tým ubližujeme len sami sebe. 
Cesta k uzdraveniu na všetkých úrovniach, 
je uzdraviť seba, svoju minulosť, naučiť sa odpúšťať a byť vďačný 
za všetko ... aj za zlé skúsenosti, lebo práve tie nám pomáhajú rásť.

Ako na to?
 
Technika Ho’oponopono spočíva v tom,
že neustále dokola opakujeme 4 jednoduché frázy:

Milujem Ťa
Prepáč, odpusť mi prosím
Aj ja odpúšťam
Ďakujem Ti


Nestačí ich však opakovať len tak, to by neviedlo k žiadnym výsledkom. 
Dôležité je predstaviť si určitú situáciu, ktorá v nás vyvoláva negatívne emócie, 
predstaviť si najprv seba a úprimne, precítene opakovať tieto frázy. 
Môžeme si ich hovoriť potichu, nahlas, akokoľvek, treba však každú fázu preciťovať, 
prežiť tieto emócie a uvoľňovať ich. 
Potom si predstavíme dotyčnú osobu zo situácie, ktorá nám (alebo ktorej sme my) 
ublížila/i. A znovu opakovať, preciťovať, prežívať a uvoľňovať emócie.
Ak nechceme riešiť konkrétnu situáciu, či problém, 
opakujeme si tieto frázy a preciťujeme jednotlivé slová.

Viete aký je význam týchto 4 fráz?

Milujem Ťa – prihovárame sa k svojmu vnútornému dieťaťu, 
vpúšťame do svojho srdca viac energie lásky a tým aj do svojho okolia. 
Láska je najmocnejšia energia, ktorá nás obklopuje.

Prepáč, odpusť mi prosím – ospravedlňujeme sa za všetko, 
čo nám vnútorne spôsobuje problém, za myšlienky, spomienky a emócie, 
ktoré nás nútia opakovať rovnaké vzorce správania a tým pádom mať aj rovnaké výsledky.
 Ide o vyjadrenie úprimnej ľútosti. Zároveň si uvedomujeme chyby, krivdy a bolesť, 
ktorých sme sa dopustili. Prevezmeme zodpovednosť.

Aj ja odpúšťam – púšťame zo seba negatívne emócie, pocity krivdy, nenávisti, 
zlosti, hnevu, už ich nepotrebujeme.

Ďakujem Ti – vyjadrujeme našu vďačnosť za všetko, čo máme, čo prežívame. 
Vyjadrením vďačnosti aj za to, čo nás zranilo, ublížilo dokazujeme, 
že si uvedomujeme hodnotu týchto skúseností, a že sú súčasťou nášho života.

P.S. Môžete sa stretnúť aj s frázami, kde je vypustené "aj ja odpúšťam", 
ale mne sa to viac páči takto a je to podľa mňa aj
energeticky vyrovnanejšie :)

Tak čo, poznáte Ho’oponopono?
Alebo o ňom počujete prvýkrát?

Krásny víkend všetkým ❤️


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára