Translate

štvrtok 31. januára 2019

Oslavy...


V januári mávame dve oslavy...
narodeniny má moja maminka a tiež svokor...obidvom som piekla tortu,
ale odfotila som len jednu...maminkinu :)

Cestou sa mi trošku vpredu poškodila, ale chutila aj tak...

A keďže ide víkend a zajtra sú polročné prázdniny,
pridávam aj recept :)


Recept na piškótu som použila tento,
ale robila som z dvojitej dávky, torta mala priemer 24 cm 
(namiesto 4 vajec som použila 8)...takže:

Potrebujeme:

8 vajec (žĺtka a bielka zvlášť)
štipka soli
8 PL kopcovité hladkej špaldovej múky
  6 PL medu
1,5 KL prášku do pečiva (vínny kameň)

Najprv som šľahala bielka so štipkou soli na stredných otáčkach,
keď sa mi vytvorila pena, pridala som med
a šľahala na najvyšších otáčkach do tuhého snehu.
Znížila som znovu na stredné otáčky a postupne zašľahávala žĺtka po jednom.
Nakoniec som na najslabších otáčkach (úplne pomaly)
prišľahala preosiatu múku s práškom do pečiva, ale len krátko.

Hotové cesto som dala do tortovej formy,
boky som nevymazávala, len na spodok som dala papier na pečenie.

Piekla som na 150 stupňoch (ventilátor) cca 35 minút.


Plnka bola jednoduchá:

250 ml šľahačková smotana
140 g brezový cukor (môže byť aj trstinový)
250 g mascarpone
200 g cream cheese
150 g jemný tvaroh
1 ČL vanilkový extrakt

Najprv som vyšľahala smotanu s cukrom a potom som do nej pridala
 ostatné suroviny už len zľahka...

Korpus som rozrezala na 3 časti, potrela malinovým lekvárom,
na to plnka, mrazené ovocie - lesná zmes, opäť korpus a tak dokola.
Na vrch už išlo čerstvé ovocie - maliny, jahody, marakuja, machovka
a samozrejme čokoládová poleva :)

Všetkým torta chutila, tak ak chce niekto vyskúšať, budem rada 
a dajte vedieť, ako sa podarila...

Ešte vám ukážem jednu...bola robená na želanie
a veľmi sa mi páčila :)


Krásny deň :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára