Translate

štvrtok 16. augusta 2018

Konečne sa mi podarila...


Piškótu som sa pokúšala upiecť veľa krát, ale vždy mi po vybratí z rúry
spľasla...potom som začala experimentovať...
...pridala som múku, ubrala som múku, s prdopečom, bez neho,
vajíčka vyšľahať zvlášť, spolu, či piecť na vyššej teplote alebo opačne na nízkej...

A konečne som uspela :) 
Je zo 4 vajec, nech toho veľa nepokazím, takže maličká, priemer 18 cm...


Takže nakoniec sa mi osvedčil tento recept:

4 vajcia (žĺtka a bielka zvlášť)
štipka soli
4 PL kopcovité hladkej špaldovej múky
3 PL medu
1 KL prášku do pečiva (vínny kameň)

Najprv som šľahala bielka so štipkou soli na stredných otáčkach,
keď sa mi vytvorila pena, pridala som med
a šľahala na najvyšších otáčkach do tuhého snehu.
Znížila som znovu na stredné otáčky a postupne zašľahávala žĺtka po jednom.
Nakoniec som na najslabších otáčkach (úplne pomaly)
prišľahala preosiatu múku s práškom do pečiva, ale len krátko.

Hotové cesto som dala do tortovej formy,
boky som nevymazávala, len na spodok som dala papier na pečenie.

Piekla som na 150 stupňoch (ventilátor) cca 35 minút.

Plnka bola jednoduchá:

1 šľahačková smotana (moja mala 180 ml)
1 mascarpone (250 g)
200 g jemného tvarohu
80 g medu

Hotový korpus som po vychladnutí rozrezala na 3 časti,
potrela čučoriedkovým lekvárom, na to išiel krém.
Vrch som ozdobila ovocím...chcela som kúpiť aj čučoriedky, ale v našom
obchode mali len také vytečené, ledva som vybrala
krajšie maliny a jahody...no zúfalstvo...

 

Ale keďže to bol skúšobný koláč, pri ktorom som ani nečekala,
že sa podarí,
bol to vlastne jeden z ďalších pokusov, tak som ani veľmi neriešila výzdobu
a som nadšená, že piškóta je konečne piškóta...

A to som ani ešte nepísala, ako som išla kúpiť vajcia...
...kúpila som ich rovno 60, nech môžem skúšať, lebo o chvíľu bude mať Janka
meniny a chcem jej upiecť zase sama :)

 

Ďalšie pokusy budú kakaové korpusy...
...držte mi palce...

Majte sa krásne :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára