Translate

piatok 11. mája 2018

Najlepší makový koláč...aspoň pre mňa určite :)


Zbožňujem mak...a tento koláčik ho obsahuje až-až...našla som ho na tu,
ale trošku som si ho upravila...nemala som dosť maku, tak som použila menej, ale bohate 
stačilo...nabudúce skúsim urobiť závin :)

Je veľmi jednoduchý, výborný a navyše v zdravšej verzii, tak ho určite budem robiť
častejšie :)
  

Potrebujeme:

250 g celozrnnej múky (dala som špaldovú)
170 g masla izbovej teploty
1 vajíčko
2 PL medu 

Na plnku:

350 g mletého maku
6-7 PL medu (treba si prispôsobiť podľa chuti)
70 g posekaných vlašských orechov
2 dcl mlieka

Na potretie:
 
1 vajíčko 


Suroviny na cesto zmiešame a dáme na 30 minút stuhnúť do chladničky.
Mak zmiešame s mliekom (môže sa uvariť na hustú kašu, ale ja som nevarila), 
pridáme med a orechy.
Cesto rozdelíme na dve polovice. Prvú vyvaľkáme a dáme na plech (cca 20x30 cm)
na papier na pečenie. Na ňu rovnomerne rozotrieme plnku. 
Druhú polovicu takisto rozvaľkáme a položíme navrch.

Potrieme vajíčkom 
a pečieme  cca 25-30 minút pri 180 stupňoch.

   

Mňam :) 

Krásny deň...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára