Translate

piatok 2. októbra 2020

Tortička s bielou čokoládou

Nie vždy, ale občas mám chuť piecť...je to pre mňa relax
a záľuba zároveň...mascarpone, tvaroh, či vajíčka som mala, jahôdky,
či maliny tiež, tak vznikla takáto malá tortička...


Tortička mala priemer 20 cm a tu je receptík:

Klasická piškóta zo 6 vajec "L", priemer 20 cm...

6 vajec "L" (žĺtka a bielka zvlášť)
štipka soli
  200 g hladkej špaldovej múky
  120 g trstinového cukru
1,5 KL prášku do pečiva (vínny kameň)
1 PL horúcej vody
1 PL olej

Najprv som šľahala bielka so štipkou soli na stredných otáčkach,
keď sa mi vytvorila pena, pridala som cukor
a šľahala na najvyšších otáčkach do tuhého snehu.
Znížila som znovu na stredné otáčky a postupne zašľahávala žĺtka zmiešané
s vodou a olejom.
Nakoniec som na najslabších otáčkach (úplne pomaly)
prišľahala preosiatu múku s práškom do pečiva, ale len krátko.
Hotové cesto som dala do tortovej formy,
boky som nevymazávala, len na spodok som dala papier na pečenie.

Piekla som na 155 stupňoch (ventilátor) cca 40 minút.


Plnka bola veľmi jednoduchá:

180 ml šľahačková smotana
500 g mascarpone
50 g práškový trstinový cukor 
250 g jemný tvaroh
100 g biela čokoláda (roztopená nad parou)

Najprv som vyšľahala smotanu s cukrom a mascarpone na stredných otáčkach,
potom som pridala ostatné suroviny už len zľahka...na pomalých otáčkach...

Korpus som rozrezala na 4 časti, potrela lekvárom (malinovým),
na to plnka, jahody...opäť korpus a tak dokola.
Na vrch išlo len čerstvé ovocie - maliny, jahody, machovka.


Chutila všetkým, tak vyskúšajte :)

Krásny blížiaci sa víkend...

 

7 komentárov:

  1. Ahojky.
    Dík moc za super postup.
    Inak, veľmi šikovná baba ste.
    Zdraví
    Ľubica

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahojky.
    Dík moc za super postup.
    Inak, veľmi šikovná baba ste.
    Zdraví
    Ľubica

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pro mě je pečení pěkný stres))))
    Opět krásný dort.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Evka velmi pekne :) aj pre mna bolo pecenie kedysi stres, ale akosi ma to zacalo bavit...mozno casom sa to zmeni ;)

      Odstrániť