Translate

piatok 27. marca 2020

Rúško s tvarovacím drôtikom a otvorom na servítku - návod


Keďže všetci šijeme rúška doma,
rozhodla som sa, že sa podelím aj ja o svoj návod...možno niekoho
inšpiruje :)

Pre mňa je dôležité, aby malo rúško tvarovací drôtik
a výhodou je aj otvor na servítku...hlavne pokiaľ látka nie je hrubá...

 
Na šitie používam výhradne látku zo 100% bavlny...vystrihnem si obdĺžnik 20x40 cm,
a dva malé 13x7 cm.
Okrem látky potrebujeme drôtik dlhý asi 11-12 cm
 (použila som zelený, ktorý mám do záhrady).
Na drôtiku si konce "gúľačkami" zaguľatíme,
aby nám drôt neprepichol látku.
A potrebujeme ešte guľatú gumičku - 2x 25 cm (moja má 1 mm).



 
Na obidvoch kratších stranách veľkého obdĺžnika si zažehlíme okraje
(2x prehnuté),
aby sa nám látka nestrapkala, keď budeme vyberať servítku a prešijeme...


 
Jednu stranu zahneme dovnútra...cca 4 cm a prešijeme pri vonkajšom kraji...
to bude vrch rúška..




vo vzdialenosti cca 5 mm prešijeme ešte raz a vytvoríme si "tunel"
pre drôtik.
Do tunela vsunieme zboku drôtik, nastavíme ho na stred
a pri krajoch drôtika prešijeme látku, aby nám drôt "nebehal" po tuneli :)



Spodnú časť látky priložíme k hornej časti (ako na fotke nižšie),
vznikne nám budúci "otvor" na servítku...
...prišpendlíme, nech sa nám to neposúva
a prešijeme spodok





Urobíme si záhyby rúška - ako kto chce, ja robím 2 a prišpendlíme
(robím to od oka)



Kraj rúška položíme na malý obdĺžnik
(otočený ho máme vzorom hore)
a podľa fotky nižšie si kraje zahneme a prišpendlíme...






...prešijeme na stroji obidve strany...


 

Nakoniec už len urobíme tunel na gumičku...malé obdĺžniky
2x prehneme podľa fotiek nižšie
a prešijeme...



 
Dobre je všetko si priebežne zažehľovať...na záver už len prevlečieme
gumičky, zauzlíme,
uzlíky schováme do tunela a máme hotovo :)


 
Otvor na servítku...

 
...tvarovací drôtik...

 
Rozmýšľam, že som mohla zvoliť inú látku,
ale snáď sa podľa fotiek budete vedieť dopracovať k podobnému rúšku :)

Šitiu zdar a pekný víkend prajem...



4 komentáre:

  1. Krásny návod. Ja nie som zručná krajčírka a moje rúška nevyzerajú dobre :-) takže to ako na kraj prišiť látku tak, že sa sama začistí idem hneď vyskúšať. Veľké ďakujem.
    Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Lenka velmi pekne za mile slova, som rada, ze navod pomohol ;) papa

      Odstrániť
  2. Ahoj Katko, super návod 👍👏😊. Já jsem si dala drátek také, ale mám ho v tunýlku zvlášť, aby se dal vyndat. Ty roušku normálně vyváříš ve vodě? Děkuji ♥️.
    Přeji krásný 🌞 den a ať už můžeme šít něco jiného než roušky!🙏
    Dáša 😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Daska, rusky nevyvaram kvoli gumickam, ale periem na 40-tke a do prania priadavam sanytol - dezinfekciu na pradlo (kupila som v Lidl, ked bol v akcii). Potom prezehlim naparovacou zehlickou a spolieham sa, ze je to vydezinfikovane 😊 S tym tunelom zvlast je to dobry napad, vyskusam 😉 a dakujem za mile slova...papa

      Odstrániť