Translate

piatok 26. januára 2018

Pohánková kaša na raňajky...


...bez varenia...

Pohánka má takú výhodu, že sa nemusí za každú cenu len variť,
ale dá sa použiť aj bez varenia...napučaná...

Robila som ju prvýkrát...o pohánke som čítala,
aká je zdravá, že obsahuje antioxidanty, vitamín P, kopec minerálov (vápnik, fosfor,
draslík, horčík, železo), vitamíny B1, B2, C a E, či aminokyseliny...
jednoducho je zaraďovaná medzi najzdravšie potraviny :)

Hľadala som teda, ako si ju pripravím (hlavne jednoducho),
až som sa nakoniec rozhodla pre kašu...


Večer som si dala do misky:

100 g pohánky
40 g vlašských orechov
cca 10 ks mandlí aj so šupkou

zaliala som to vodou (treba dať dosť veľa vody)
a nechala cez noc namočené.

Ráno som pohánku s orechami prepláchla viackrát čistou vodou cez sitko,
šupla do mixéra a pridala:

100 ml vody
1 lyžicu medu (kopcovitú, ale treba podľa chuti)
1 jablko (nakrájané)
1/2 banánu (druhú polovicu som nakrájala 
na kolieska a ozdobila vrch kaše)
1/2 lyžičky mletej škorice

Všetko som to spolu mixovala na najvyšších otáčkach asi 2 minúty.
Hotovo :)

V pôvodnom recepte sa mixovali všetky suroviny okrem pohánky,
aby to bolo trošku chrumkavé, ale keď som ochutnala
napučanú pohánku, veľmi mi nechutila...tak som zmixovala všetko a bolo to výborné...

Všimnite si, koľko mám kaše v pohári...polovicu pohára...
kaša je podľa mňa dosť sýta, takže sa jej nedá veľmi veľa zjesť 
a v pohode mi stačilo aj takto málo :)



Z tohto množstva vyšlo pre nás všetkých troch...ale záleží od toho,
kto je aký papkáč :)


Vyskúšajte, ak ste ešte pohánku nejedli, možno vám zachutí...aj ja si ju ešte 
niekedy určite spravím...

Krásny piatok :)

2 komentáre:

  1. Ja som si tiež pár krát urobila nejakú kašu na raňajky, ale mám po nej za chvíľu hlad :-D . Oveľa radšej si dám vajíčka. Po nich viem, že do obeda bez problému vydržím :-) . Máme vlastné vajíčka od sliepok, takže ich máme naozaj dostatok. Ku sliepkam chodíme každý deň. Sypeme im kŕmenie a zbierame vajíčka, čo je teda práca hlavne detí :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, vajicka su super, tie zasytia :) A hlavne tie domace su top 👍
      Tato kasa mi vyhovuje preto, lebo ja aj desiatujem, takze po 2-3 hodinach mi nevadi, ze som hladna...a pohanka je zdrava ;) dakujem, papa

      Odstrániť