Translate

pondelok 23. novembra 2015

Meringues

 
Včera som som mala premiéru a vyskúšala som
upiecť meringues...chystala som sa na to už dlhšie, ale nebol čas :-)

Sú to veľmi krehké penové pusinky...vidieť to aj na fotke...
 
 
Potrebovala som:
 
3 bielka
štipku soli
150 g kryštálového cukru
1 lyžičku kukuričného škrobu
1 lyžičku bieleho octu
 
Na plnku:
250 g mascarpone
250 g smotany na šľahanie
3 lyžice práškového cukru
 
a hrozno na dozdobenie 
 
Najprv som dala do kuchynského robota vyšľahať bielky so štipkou soli,
potom som pomaličky pridávala cukor. Šľahala som dosť dlho, asi tak 8 minút,
až kým nebol tuhý sneh. Na záver som primiešala kukuričný škrob
a biely ocot.
 
Pomocou 2 lyžíc som robila kôpky na plech vystlaný papierom na pečenie
a dala piecť do vopred vyhriatej teplovzdušnej rúry na 180 supňov. Po cca 3 - 4 minútach
som rúru stiahla na 120 stupňov a piekla ešte cca 25 minút.
Rúru som vypla, trošku pootvorila dvierka a nechala penové pusinky postupne vychladnúť
v rúre (asi 2 hodiny).
 
Medzitým som si vyšľahala mascarpone so šľahačkovou smotanou
a cukrom na krém.
 
Vychladnuté pusinky som zľahka (sú naozaj krehké) potrela krémom
a ozdobila hroznom :-)
 
Krásny pondelok...
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára